Obowiązek informacyjny
[dla kandydatów do pracy]
Mając na uwadze zapisy art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej „RODO”, poniżej przedstawiamy informacje i zasady przetwarzania danych osobowych przez Sieć Badawcza Łukasiewicz – Krakowski Instytut Technologiczny.
Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Sieć Badawcza Łukasiewicz – Krakowski Instytut Technologiczny (zwany dalej: Instytut) z siedzibą ul. Zakopiańska 73, 30-418 Kraków, adres e-mail: [email protected], nr tel.:12 261-83-24
Inspektor Ochrony Danych
We wszelkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych przez Instytut można kontaktować się z wyznaczonym w tym celu Inspektorem Ochrony Danych, adres email: [email protected] tel.: 12 261-83-24 lub osobiście w siedzibie Instytutu.
Cel przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Instytut w celu przeprowadzenia procesu bieżących rekrutacji na określone stanowisko pracy w Instytucie, a w przypadku wyrażenia przez Panią/Pana wyraźnej i dobrowolnej zgody – także dla potrzeb przyszłych rekrutacji.
Podstawa prawna przetwarzania
Instytut przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie:
- 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z podejmowanymi działaniami na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.
- 6 ust. 1 lit. a) i/lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO – tj. na podstawie zgody udzielonej przez pracownika zgodnie
z art. 221a i art. 221b na przetwarzanie innych danych osobowych niż wymienione w art. 221 § 1 i 3, (z wyjątkiem danych osobowych dotyczących wyroków skazujących i czynów zabronionych) z tytułu:
- złożenia dokumentów aplikacyjnych, zawierających dane osobowe wykraczające poza zakres danych określonych w art. 221 Kodeksu Pracy:
- dane nadmiarowe przekazywane z inicjatywy pracownika (np. wizerunek, zainteresowania, stan cywilny) lub na wniosek pracodawcy (za wyjątkiem wyroków skazujących i czynów zabronionych) - na podstawie art 221a
- dane nadmiarowe przekazywane wyłącznie z inicjatywy pracownika będące danymi szczególnej kategorii (np. informacje o stanie zdrowia, przynależności partyjnej i związkowej) - na podstawie art 221b
- wyrażenia zgody przez kandydata na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb przyszłych postępowań rekrutacyjnych.
Zakres danych osobowych
Zakres przetwarzanych danych osobowych określa w szczególności art. 221 Kodeksu Pracy.
Podanie danych w zakresie określonym w art. 221 §1 Kodeksu pracy jest obowiązkowe,
a odmowa podania danych będzie skutkowała brakiem możliwości uczestniczenia w procesie rekrutacji i zatrudnienia. W pozostałym zakresie podanie danych jest zaś dobrowolne. W ramach procesów rekrutacyjnych Instytut oczekuje przekazywania danych osobowych jedynie w zakresie określonym w przepisach prawa pracy. W razie, gdy przesłane aplikacje będą zawierać dodatkowe dane, wykraczające poza zakres wskazany przepisami prawa pracy, ich przetwarzanie będzie oparte na zgodzie kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wyrażonej poprzez jednoznaczną czynność potwierdzającą, jaką jest przesłanie przez kandydata dokumentów aplikacyjnych lub w przypadku przesłania danych szczególnej kategorii – na wyraźnej zgodzie kandydata na przetwarzanie tych danych w procesie rekrutacji (art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
Realizacja praw
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania lub uzupełnienia, żądania ich usunięcia w przypadkach przewidzianych prawem, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne, prawo do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody wyrażonej przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody na przetwarzanie danych dla potrzeb przyszłych rekrutacji po przeprowadzeniu bieżącej rekrutacji będzie oznaczać, że nie zostanie Pani/Pan uwzględniona/-y w kolejnych procesach rekrutacyjnych.
W celu wykonania praw wymienionych powyżej należy skierować żądanie pod adres email: [email protected] pisemnie na adres siedziby Instytutu lub złożyć osobiście
w siedzibie Instytutu. Przed realizacją Pani/Pana uprawnień będziemy musieli potwierdzić Pani/Pana tożsamość w sposób indywidualnie dostosowany do danego żądania.
W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Instytut Twoich danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2,00-193 Warszawa.
Odbiorcy danych
Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być:
- firmy serwisujące urządzenia Instytutu oraz oprogramowanie wykorzystywane w celu przetwarzania danych osób aplikujących o pracę;
- dostawcy usług publikacji ogłoszeń o pracę lub dostawcy systemów do zarządzania rekrutacjami (np. pracuj.pl, eRecruiter) – wyłącznie, w przypadku zlecenia takiego działania przez Instytut
- firmy kurierskie za pośrednictwem, których prowadzona jest korespondencja z kandydatami do pracy.
Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państw znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym i do organizacji międzynarodowych.
Decyzje podejmowane w sposób zautomatyzowany
Informujemy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym stosując profilowanie.
Okres, przez który dane będą przetwarzane
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez:
- okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacji lub,
- okres do momentu wycofania zgody - w przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie danych na poczet przyszłych rekrutacji,
- w przypadku, gdy kandydat do pracy wyrazi zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w przyszłych rekrutacjach prowadzonych przez Instytut, jego dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres 12 miesięcy od dnia ich przekazania,
- dokumenty przekazywane Instytutowi bez ogłoszenia naboru (osoba przesyła dokumenty pomimo, że nie ogłoszono naboru), usuwane są ze skrzynek pocztowych/programów rekrutacyjnych lub wydruki są niszczone niezwłocznie po ich wpłynięciu (nie później niż w terminie 3 miesięcy od ich wpłynięcia), chyba że zawarto w nich zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przyszłych rekrutacjach prowadzonych przez Instytut – wówczas takie dokumenty mogą być przechowywane przez okres 12 miesięcy od dnia ich wpłynięcia.
W przypadku przekazania przez osobę aplikującą danych szczególnej kategorii bez zamieszczenia zgody na ich przetwarzanie, Instytut podejmie kontakt z osobą aplikującą w celu poinformowania o konieczności:
- skorygowania w przekazanych dokumentach aplikacyjnych danych szczególnej kategorii lub;
- przesłania zgody na przetwarzanie tych danych, uprawniającej Instytut do przetwarzania danych osobowych szczególnej kategorii w procesie rekrutacji.
W przypadku braku przesłania skorygowanych dokumentów lub braku przesłania ww. zgody, dokumenty aplikacyjne będą niszczone, a w przypadku przesłania przez Państwa oryginałów dokumentów – zostaną niezwłocznie odesłane.
Informacja o wyniku naboru, zawierająca określenie stanowiska pracy, na które nabór był prowadzony, imię albo imiona i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny a także uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo niezatrudnienia żadnego kandydata będzie upubliczniona zgodnie z wymogami art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz w Biuletynie Informacji Publicznej Sieci Badawczej Łukasiewicz – Krakowskiego Instytutu Technologicznego.